بنام خدا
با جلسه چهارم آموزش مفاهیم سئو و بهینه سازی وب سایت ها در خدمت شما هستیم.

انتخاب کلید واژه های کلیدی

پایه و اساس یک استراتژی موفق و مؤثر بازاریابی با موتورهای جست جو، انتخاب عبارت های کلیدی درست است . تحقیق و بررسی کافی برای انتخاب بهترین عبارتهایی که کاربران وب با جست و جوی آنها سایت شما را پیدا می کنند، حیاتی است باید عبارتهای را بیابید که مخاطبان بالقوه(مشتریان هدف) شما آنها را جست و جو میکنند، نه عباراتی را که شما هنگام جست و جو از آنها استفاده میکنید یا دوست دارید از آنها استفاده کنید. عبارت های انتخاب شده باید آنهایی باشند که واقعا جست و جو میشوند و نه آن چه شما به آن فکر میکنید و یا حدس میزنید کاربران برای جستجو از آنها استفاده می کنند .

رتبه بالا با عبارت مناسب

تمام چیزی است که شما باید به آن دست یابید. امکان دارد شما با کلماتی همواره در صدر نتایج جست و جو باشید، اما موتورهای جست و جو حتی یک بیننده هم روانه سایت شما نکنند. علت آن هم بسیار ساده است، شما عبارتهایی را انتخاب کرده اید که جست و جو نمیشوندا میتوان گفت جذب تنها ۱۰۰ بیننده به سایت با کلمات مناسب بهتر از جذب ۱۰۰۰ بیننده با کلمات نامناسب است.

برای انتخاب کلمات کلیدی به تحقیق مناسب، دانش و شناختی درست از کسب و کارتان و همین طور منافعی که به مشتریان خود می رسانید نیاز دارید کاربران برای یافتن سایت های مورد علاقه خود، عبارتهای راجست و جو میکنند بعضی از عبارات بسیار جستجو میشوند ، عده ای از این عبارات کم یا اصلا جستجو نمیشوند که عبارت های دارای محبوبیت کم یا فاقد محبوبیت، خوانده میشوند.

چه عباراتی را انتخاب کنید؟

برای انتخاب کلمات مناسب سه فاکتور عمده زیر را باید در نظر گرفت

مرتبط بودن آنها با محتوای سایت (میزان ارتباط )

میزان استفاده از انها در جست و جو های کاربران ( میزان محبوبیت)

میزان رقابت بر روی انها در بین سایت های ( میزان رقابت)

کلمات انتخاب شده در نهایت طبق یک استراتژی مورد استفاده قرار می گیرند. سه فاکتور اشاره شده نقش مهمی در موفقیت این استراتژی دارند. استراتژی تعیین می کند که گستردگی کار چگونه باشد . آیا به تمام بازار حمله شود یا بخشی از آن مورد توجه قرار گیرد؟ یک سایت نوظهور نمیتواند به کسب رتبه بالا با کلمات شد یدا رقابتی یندیشد؛ کلماتی نظیر : .book , game راtraVe عبارت های اشاره شده عمومی بوده، محبوبیت و سطح رقابت بسیار بالایی دارند بنابراین سرمایه گذاری بر روی آن ها برای برخی سایتا جزبه هدر دادن منابع نیست .

نکات بسیاری برای سئو شدن و ارتقای رتبه سایت شما در گوگل وجود دارد.

قبل از بهینه سازی و شروع به کار در مورد کلمات کلیدی کاملاً مطالعه نمایید. اگر کلمه کلیدی اشتباهی را انتخاب کنید، با وجود تمام کارهایی که انجام دادهاید، بازدیدکنندگان زیادی را جذب نخواهید کرد. در واقع اول باید بدانید که دیگران چه کلمات کلیدی را بیشتر جستجو می کنند.

GOOgle Ad Words سرویس نمایش تبلیغات متنی گوگل است که با توجه به موارد جستجو در موتور جستجوی گوگل، زبان و Google Search|نشان داده می شوند.

 

افزونه ها :

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/show-keyword/?src=ss

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/keyword-search/?src=ss

 

امیدوارم مطالب این جلسه آموزنده و مفید واقع شده باشه

تا جلسه بعدی خدانگهدار.