بنام خدا

با جلسه سوم آموزش مفاهیم سئو و بهینه سازی سایت های اینترنتی در خدمت شما عزیزان هستم.

در این جلسه در مورد META TAG و META DESCRIPTION و META KEYWORDS صحبت خواهیم کرد.

متا تگ ها، برچسب هایی در html هستند که اطلاعاتی از محتوای صفحات را ارایه میدهند. آنها تأثیری در چگونگی نمایش صفحه ندارند،در مورد meta description باید بگم که متن آن را جذاب، مختصر و مفید انتخاب کنید بهترین حالت آن یک جمله است که شرح مفیدی از صفحه را ارایه میکند البته سعی کنید در آن واژه های کلیدی را بیاورید با این که همه موتورهای جست و جو آن را نمیخوانند اما از دیدگاه برخی از موتورهای جستوجو به عنوان پارامتر ثانویه مورد توجه قرار دارند. موتورهای جست و جو معمولا متن آن را در کنار عنوان صفحه در نتایج و جست و جو به عنوان توضیحی برای صفحات سایت، نمایش میدهند. گوگل محتوای آن را میخواند. در حالت کلی محتوای این تگ باید دو خاصیت زیر را داشته باشد :

باید به رتبه سایت شما در موتورهای و جست و جو کمک کند.

خواننده را به آمدن به سایت ترغیب نماید.

سعی نکنید به هر قیمت کلمات کلیدی در آن تکرار شود . این شرح مختصر باید معنی داشته باشد و در آن قواعد نگارش رعایت شده باشد. به هنگام نوشتن، آن را به ۲۰۰ تا ۲۵۰ کاراکتر (با شمارش فاصل ) ها ه محدود کنید در آن از کلماتی استفاده نکنید که در متن صفحه وجود ندارد. البته در این جا منظور کلمات اساسی هر جمله است.


META KEYWORDS

این موضوع دیگه مهم نیست، در حالت کلی باید گفت که این برچسب تأثیر چندانی در رتبه ها سایت ندارد و توصیه میشود وقت زیادی را صرف تنظیم محتوای این برچسب نکنید . شاید یکی از فواید تمرکز بر روی این برچسب این باشد که شما فرصت می یابید هرصفحه سایت خود را با دقت بیشتری تحلیل کنید به هنگام تنظیم محتوای این برچسب نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

حالت مفرد و جمع کلمات کلیدی را بنویسید.

کلمات کلیدی را بیش از سه بار تکرار نکنید و موارد مهم را در ابتدای ان قرار دهید

حالت های رایج غلط املایی کلمات کلیدی خود را در این جا قرار دهید

کلمات کلیدی را میتوانید با کاما از هم جدا کنید و یا جدا نکنید


تعیین خلاصه ای برای هر صفحه

این تگ اطلاعات کلی درباره مطالب درون صفحه در حدود یک یا دو خط و یا حتی یک پاراگراف کوچک به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می دهد که باعث می شود موتورهای جست و جو در بین صفحاتی که ممکن است شبیه هم باشند تفاوت قائل شود و همچنین به کاربران کمک می کند تا سریع تر تشخیص دهند آیا سایت با آنچه که جستجو شده مرتبط هست یا نه؟ این تگ همانند تگ <title> در قسمت تگ < head> صفحه قرار می گیرد.


خب از جلسات بعدی بحث رو کمی مفصل تر و دقیق تر دنبال خواهیم کرد.

موفق و سربلند باشید.