بنام خدا

با جلسه دوم آموزش مفاهیم سئو در خدمت شما عزیزان هستم

همانطور که در جلسه قبل گفته شد، اولین اقدام در سئو تصحیح و اصلاح سورس سایت هست .( با توجه به الگوی مورد پسند موتور های جستجو )

بعد از تگ <h1> تگ بعدی که در موردش بحث می کنیم تگ <title> است که طبق استاندارد تعداد characters 70 می باشد .

همچنین عنوان و تیتر های مناسب در نتایج جستجو تاثیر بسزایی دارد به طوری که  اگر کاربر برای کلمه کلیدی شما جستجو کرده است در صورتی که بعنوان سایت شما مثل عبارت جستجو شده باشد ، لینک و عنوان سایت شما را بصورت مشخص (هایلات ، پررنگ ، bold )  شده می بیند و این موضوع به کاربر در تشخیص صفحات مربوط به جستجو خود کمک کیکند و این به طور قطع میتواند تعداد کلیک برای سایت شما را نسبت به وقتی که از تگ عنوان استفاده نشده افزایش دهد.

عنوان صفحه اصلی میتواند شامل ، نام وب سایت ، نام تجاری و یا اطلاعات مهم دیگری از جمله مکان استقرار تعداد کمی از فعالیت های اصلی وبسایت و یا تخفیفات و … باشد .

اگر کلمات کلیدی بسیاری دارید باید تعداد صفحات خود را نیز افزایش دهید و در آنها عنوان ها را با کلمات مناسب قرار دهید ، قرار دادن یک عنوان در تمام صفحات کار اشتباهی است که بسیاری از افرارد مرتکب این اشتباه می شوند .

چند توصیه مهم :

۱-عنوان ها بایستی توصیفی باشند ( از کلمات مبهم و نامربوط مانند صفحه یا بدون عنوان و دیگری از انتخاب عنوان نامرتبط با محتوای سایت خودداری کنید )

۲-بایستی برای هر صفحه عنوان منحصر بفردی انتخاب کنید (استفاده از یک عنوان برای تمام صفحات وبسایت یک گروه از صفحات را در وبسایت شما ایجاد میکند )

۳-استفاده از عناوین کوتاه ، اما توصیفی (عناوین نباید بسیار طولانی یا بسیار کوتاه باشند ، از عناوین غیر ضروری در عناوین خود استفاده نکنید)

اگر بدنبال افزونه ای هستید که در بهینه سازی سورس سایتتون بهتون کمک کنه من افزونه ی زیر رو معرفی می کنم ، این افزونه برای مرورگر موزیلا فایرفاکس هست.

برای دوستانی که با مرورگر کروم کار می کنند هم افزونه برای مرورگر کروم :

بهبود ساختار آدرس url

آدرس وب سایت شما هرچه ساده تر باشد این امکان را به موتور های جستجو و مخاطبین می دهد که سریعتر تشخیص دهند که سایت شما در چه زمینه ای می باشد .

ایجاد دسته بندی ها و نامگذاری های مناسب فایلها و سند های مختلفی که وبسایت میتواند به بهتر بررسی شدن اسناد توسط موتور های جستجو کمک کند . url های طولانی و غیر قابل تشخیص ممکن است کاربران را گیج کند .

بخاطر داشته باشید استفاده از حروف کوچک در url ها در بخاطر ماندن آن ها در حافظه کمک می کند .

خب به پایان جلسه دوم آموزش مفاهیم سئو می رسیم.امیدوارم این جلسه هم براتون مفید واقع شده باشه.

منتظر دیدگاه های ثمر بخش شما هستم.